miercuri, 8 februarie 2012

consilier scolar fisa postului 2011-2012

Obiectivul postului:
• Asigurarea informării, cunoaşterii şi consilierii psihopedagogice a preşcolarilor/elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice prin activităţi specifice realizate la nivel individual şi/sau de grup, acţiuni de colaborare cu comunităţile locale, instituţii care desfăşoară activităţi în domeniul educaţional în scopul orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor (conform OMECTS nr. 5555/07.10.2011, Anexa 1 -Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Centrelor şi a Cabinetelor de Asistenţă Psihopedagogică).

Relaţii profesionale:
- Ierarhice de subordonare:
a) organizatoric: faţă de directorul CJRAE, directorul unităţii de învăţământ, responsabilul comisiei metodice;
b) financiar şi administrativ: faţă de directorul CJRAE;
c) metodologic: faţă de responsabilul comisiei metodice.
- De colaborare:
a) cu profesorii consilieri şi logopezi din reţeaua CJRAE;
b) cu toate cadrele didactice, părinţii şi elevii din unităţile şcolare în care funcţionează;
c) cu asistentul social din CJRAE;
d) cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul nedidactic al CJRAE/CJAP.
- De reprezentare a unităţii şcolare la activităţi/concursuri/festivaluri/târguri de ofertă educaţională la care participă ca delegat.

Norma didactică/ timpul de lucru:
Norma didactică aferentă postului de profesor consilier şcolar din cabinetele de asistenţă psihopedagogică se stabileste în baza prevederilor art. 262 din Legea nr. 1/2011 şi art. 14 (1), (2) din Anexa 1 la OMECTS 5555/07.10.2011.
Norma didactică aferentă postului de profesor consilier şcolar din cabinetele de asistenţă psihopedagogică cuprinde un număr de 40 de ore/saptămână, repartizate astfel:
a) 18 ore/saptămână care constau în: activităţi de asistenţă psihopedagogică, desfăşurate individual şi colectiv cu preşcolarii/elevii, orientare, reorientare şcolară şi profesională, activităţi de consiliere a preşcolarilor, elevilor, părinţilor, cadrelor didactice, activităţi/ore în cadrul curriculumului la decizia şcolii, în funcţie de solicitările unităţii de învătământ şi în acord cu planul-cadru;
b) 22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie psihoeducaţională, activităţi metodico-ştiinţifice, colaborarea cu comunităţile locale, participarea la şedinte şi lectorate cu părinţii, la comisiile metodice şi consiliile profesorale cu tematică specifică.

I.ATRIBUŢII

(cf. Cap. III, Sec. a 2-a, Art. 16, Art. 17 si Art. 18, din Anexa nr 1 la OMECTS nr 5555/ 07.10.2011, Regulament-cadru privind organizarea şi funcţionarea centrelor judetene/al Municipiului Bucureşti şi a cabinetelor de asistenţă psihopedagogică)

1. PROIECTAREA ACTIVITĂŢII DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ:
1.1 Realizează analiza de nevoi a beneficiarilor din unitatea de învăţământ;
1.2 Elaborează documentele manageriale în concordanță cu rezultatele analizei de nevoi şi cu specificul activităţii (plan managerial, registru de activităţi, orar, planificare pentru activităţile opţionale şi alte documente);
1.3 Propune şi organizează programe de orientare şcolară, profesională şi a carierei elevilor în unităţile de învăţământ unde îşi desfăşoară activitatea;
1.4 Propune în cadrul curriculumului la decizia şcolii cursuri opţionale vizând dezvoltarea personală a elevilor;
1.5 Elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificările profesionale prin învăţământul profesional şi liceal, precum și tipurile de unități de învățământ din cadrul rețelei și alte tipuri de studii în funcție de nevoile identificate.

2. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ:
2.1 Asigură informarea şi consilierea preşcolarilor/elevilor, părinţilor şi a cadrelor didactice pe diferite problematici: cunoaştere si autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-familie;
2.2 Asigură, prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice, prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic;
2.3 Realizează investigarea psihopedagogică a copiilor și elevilor;
2.4 Asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
2.5 Recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenta lor - centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice;
2.6 Organizează lectorate pentru părinţi cu tematică specifică;
2.7 Sprijină şi asigură asistenţa şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;
2.8 Oferă servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi şi cadre didactice.

3. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ ÎN ALTE CONTEXTE
EDUCATIVE (FORMATIVE):
3.1 Eficientizează relaţia şcoală – familie;
3.2 Organizează, coordonează şi/sau implementează activităţile extracurriculare;
3.3 Implică partenerii educaţionali în realizarea de parteneriate.

4. EVALUAREA ŞI PREZENTAREA REZULTATELOR ACTIVITĂŢII DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ:
4.1 Elaborează chestionarele de satisfacţie a beneficiarilor;
4.2 Administrează chestionarele de satisfacţie a beneficiarilor;
4.3 Interpretează rezultatele chestionarelor de satisfacţie a beneficiarilor;
4.4 Prezintă în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ un raport de activitate semestrial care să cuprindă informaţii privind: numărul de copii/elevi, părinţi, cadre didactice care au beneficiat de servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică, măsurile ameliorative propuse pentru situaţiile de criză, situaţiile speciale şi măsurile întreprinse pentru rezolvarea/ameliorarea acestora, alte informaţii solicitate de unitatea de învăţământ;
4.5 Prezintă în cadrul comisiilor metodice şi in cadrul consiliul profesoral al unităţii de învăţământ rezultatele studiilor/cercetărilor realizate;
4.6 Completează anual fişa de evaluare şi o transmite spre analiza responsabilului comisiei metodice şi consiliului de administratie al CJRAE.

5. MANAGEMENTUL CLIMATULUI ŞCOLAR:
5.1 Gestionează situaţiile conflictuale în relaţiile profesor-elevi, elevi-elevi, profesor-profesor, profesor-familie, copil-familie;
5.2 Abordează diferenţiat elevii, în funcţie de nevoile lor specifice;
5.3Optimizează comunicarea profesor-elevi, elevi-elevi, profesor-profesor, profesor-familie, copil-familie, utilizând feed-back-ul bidirectional în comunicare.

6. MANAGEMENTUL CARIEREI SI AL DEZVOLTARII PERSONALE:
6.1 Participă şi se implică în activităţile propuse în cadrul şedinţelor metodice desfăşurate la nivel de sector şi municipiu;
6.2 Participă la stagii de formare/ cursuri de perfectionare/ grade didactice/ manifestări ştiintifice şi altele;
6.3Valorificarea cunostinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite în cadrul activităţilor de formare/perfectionare.

7. CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII CJRAE ŞI A UNITĂŢII ŞCOLARE:
7.1 Se implică în realizarea ofertei educaţionale;
7.2 Iniţiază şi derulează proiecte şi parteneriate;
7.3 Participă la consiliile profesorale, sedinţele cu părinţii şi, dupa caz, la alte acţiuni organizate de unitatea de învăţământ;
7.4 Participă, la solicitarea unităţii de învăţământ şi/sau a CJRAE/CJAP, la diverse proiecte şi programe educationale;
7.5 Colaborează cu diverse instituţii şi organizatii neguvernamentale care oferă servicii şi desfăsoară activităţi în sfera educaţională;
7.6 Colaborează cu cabinetele logopedice;
7.7 Colaborează cu cadrele didactice itinerante şi de sprijin;
7.8 Colaborează cu mediatorii şcolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu